onsdag 31 oktober 2007

Tankar kring DIF

Nyförvärvet inför säsongen Fredrik Holmberg från Qviding har hela säsongen bloggat kring laget och gjort det bra.

Idag var det dags att läsa säsongens sista inlägg och man blir glad och trygg när man läser det.

"...Från min plats ser jag spelare efter spelare lämna omklädningsrummet och Stora Valla. En plats som nyss var så fylld av liv och rörelse blir allt tystare, för var minut som går. Ensam kvar tar jag mina kläder för att kasta dom i tvättkorgen nere hos materialarna.

Inte en enda gång under hela säsongen har jag sett någon panik i ögonen på vare sig Kurkio, Hagström, Ove eller Micke. Hur kommer det sig att dom kunde vara så lugna när vi låg sist efter 24 omgångar, är frågan jag grubblar på när jag går längs korridoren på väg mot utgången.

Med det engagemang som finns runt omkring, och den uppslutning som finns, med Vulkanerna i spetsen, kommer en klubb som Degerfors IF alltid tillbaka, hur mörkt det än ser ut. Att man sedan har en spelartrupp med många vinnarskallar och en otrolig lagmoral underlättar också. Vet man dessa saker behöver man aldrig få panik. Det har våra materialare hunnit lära sig genom åren. Jag hör hur den gnissliga dörren slår igen bakom mig vilket bryter av mina tankar. Utanför möter jag den mörka höstkvällen. Det kan bli en kall vinter tänker jag samtidigt som jag knäpper min gräsliga Dobber-jacka. Det gör inget. Bara det blir mycket sol nästa säsong…

Tack för i år Degerfors…"

Inga kommentarer: