fredag 19 oktober 2007

Fredagsfunderingar

Fredagen har infunnit sig, alltid lika skönt.

Jag är ett stort fan av tordagskvällarnas Du är vad du äter på TV3 med blåslampan Anna Skipper som pådrivare av diverse soffpotatisar. Jag blir lika inspirerad varje gång och tänker att jag borde ta tag i mitt liv, äta nyttigare och röra på mig mer. Jag hade en topp i min viktkarriär förra vintern då vågen stannade på 94 kg. Efter det tog jag tag i det hela och kom ner till 86 kg och mådde f-n så mycket bättre.

Nu har jag slarvat på igen och vägde in på 90 kg imorse. Med Anna Skipper skrikandes i min skalle tog jag tag i saken och körde ett pass i skogen imorse, åt gröt till frukost och aktiverade mitt medlemskap på Viktklubb igen. Målet är nu 85 kg på 8 veckor, alltså 5 kilo bort.

Kaffe ska tydligen vara illa om man vill gå ner i vikt, men där går gränsen. Träna hårt, äta nyttigt och dricka lite mindre öl det kan jag göra. Men ta inte kaffet från mig.

Helgen bjuder på Spa-helg på Loka Brunn som Madde varit så snäll att bjuda mig på. Jag ser fram mot bubbel och massage.

På söndag spelar kära DIF i Sundsvall. Matchen sänds direkt i TV4 Sport och visst vore det underbart med en pinne så att kontraktet är helt säkrat. Då kan Mille få spela sina 10 minuter i sista matchen som han så gärna vill göra för att nå sin 150:e match i rödvita tröjan. Jag tror Sundsvall darrar just nu och är mer rädda än hoppfulla inför en eventuell allsvensk plats och det ska vi utnyttja!

Jo, förresten. Sverige - Nordirland var så trist, så trist. Inte blir det roligare av Bosse Pettersson som kommentator på TV3 heller... inte ett positivt ord på 90 minuter förutom när Zlatan en gång var nere och hämtade boll i mittcirkeln. Då fick han ur sig: "Så ja! Så ska han spela!"

Jo, visst Bosse, visst ska vi ha en av världens bästa forwards felvänd nere i mittcirkeln. Så ska vi spela.

Inga kommentarer: