söndag 7 oktober 2007

Gud så gött

Tre poäng borta mot Falkenberg idag var grymt. Så grymt bra alltså. Så många andra matcher i år har varit grymma på andra sätt, men idag var det bara härliga känslor.

Satt i bilen när matchen började klockan 14.00. Sportradion var på men där gavs ju ingen information direkt. Det slutade med att jag fick dra igång text-tv på mobilen och därmed var jag nog en rätt stor trafikfara.

Sladdade in på Score på Bellmansgatan när andra halvlek startade. Skulle möta Fredrik för att se Liverpool-Tottenham. Han upptäckte ganska snart att kommunicera med mig var rätt kört eftersom jag bara hade ögon för min mobil och DIF.

När Mano gjorde 1-1 och senare också 1-2 så skrek jag rätt ut. Fick lite konstiga blickar eftersom matchen på storbildsskärmen inte hade börjat än...

Sitter just nu och njuter av tabellen. Fyra lag bakom, tre poäng ner till strecket och tre matcher kvar. Nu ska det bara gå vägen det här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är man född degerforsare bör man också visa det på bild. Göra reklam för ett lag i en så obskyr sport som håkky...