måndag 29 oktober 2007

Stjärnstatus

Peter "Foppa" Forsberg har inte spelat match på hela säsongen, varit skadad och tränat lite med Modo. När Bengt-Åke Gustavsson tog ut truppen till Karjala Cup så skrällde han och tog ut Foppa i truppen. En stor skräll och väldigt oväntat.

När man läser vidare så visar det sig att det faktiskt var det var Foppa själv som ringde upp Bengt-Åke och undrade om han fick vara med då han behöver matchträning.

Man undrar lite hur dialogen gick? Kanske nåt sånt här:

"Ja, men tjena Bengan, det är Peter, jag känner mig lite rastlös, kan jag vara med i första femman i Karjala Cup?"

När andra skaffar matchträning i b-laget gör Foppa det i landslaget. Det finns stjärnor och sen finns det Foppa.

1 kommentar:

Anonym sa...

o nu ska det tilläggas att detta är andra gången mina skämt bar snors rakt framför näsan på mig! först kallur-grejen o nu foppa dialogen. hade det varit usa, så hade man varit i domstol nu. men det löser vi med en öl i gbg istället :D