söndag 23 september 2007

Söndag

En söndag helt utan planer och det känns rätt skönt måste jag säga. Det enda jag har på agendan idag är att jag ska ta mig upp till Skatås och klara av en runda i spåret. Kanske blir det gamla vanliga åttan eller ska man kanske ge sig på milen. Milen i Skatås är tung, riktig tung. Rikligt kuperad är bara förnamnet. Men tanken att ha den avklarad för att sen sjunka ner och se på Man Utd - Chelsea är inte fel. Vi får se vad orken och min karaktär mäktar med.

Imorgon måndag kommer bli en jobbig dag. Kära DIF är på besök i stan och ska ta sig an BK Häcken ute på Hisingen. Självklart kommer jag vara där men det är med någon slags skräckblandad förjusning, det måste jag medge.

Jag minns premiären i våras, på Valhalla IP här i Göteborg mot ÖIS. Det blev förlust men jag var ändå nöjd eftersom jag tyckte spelet såg så bra ut och tänkte att om vi kan rulla ut ex-allsvenskar som ÖIS så blir det här en rolig säsong. Men oflytet och oförmågan har förföljt oss och med sex omgångar kvar vill jag bara att ett mirakel ska ske. Det kan vara vad som helst, jag går med på alla förslag som för oss över strecket.

Men, det får bli Rambergsvallen imorgon trots att jag vet att det är en omöjlig uppgift. Häcken med 8 vinster på hemmaplan av 12 möjliga och DIF med en enda bortavinst i år.

Snälla, låt mig gå därifrån lycklig och förvånad.

Inga kommentarer: