tisdag 18 september 2007

Ett enda långt magknip

Har ett ganska viktigt möte idag och borde kanske ha lite pirr i magen inför det. Men det var inte det som gjorde att jag inte kunde sova inatt. Det var den där känslan över att DIF lyckas ge mig ständigt magknip den här säsongen. Igår, när vi var över strecket när klockan stod på 90 spelade minuter bara för att när slutsignalen går ligga sist i tabellen igen, sånt tar på krafterna.

Det var som någon sa, att vara supporter till Degerfors IF handlar inte om Champions League, liga- eller cupvinster. Det är inga spektakulära nyförvärv eller demontränare. Det är bara en enda långt magknip.

Men jag njuter av det där magknipet.

Somnade om efter att klockan ringde imorse vilket gjorde att jag fick löpa till tåget. Väl på tåget mot Stockholm, där mitt möte är idag, så hamnade jag bredvid en tjej som packade upp en hel musikstudio i stolen bredvid. Det var dator, synth, notblock, lurar och allt som nog behövs för att spela in en CD i dagens läge. Jag ville fråga vad hon skulle göra och om jag kunde få lyssna på ett smakprov. Men jag orkade inte, jag köpte en kaffe, somnade och snarkade säkert så högt att hon tvingades ha på max i lurarna.

Nu ska jag gå på det där mötet och bli lite nervös så att jag kan glömma DIF. I alla fall för en stund.

Inga kommentarer: