onsdag 29 augusti 2007

Sömn

Sömnen är viktig sägs det och jag tror de som säger så.

Senaste tiden har min sömn varit svajig minst sagt. Har inte kunnat somna och sen legat vaken i evigheter och vaknat dagen därpå och kunnat identifiera mig som ett vrak som ser ut som en äppelskrutt och känner sig minst 30 år äldre än vad passet säger. Arbetsdagarna efter nätter som dessa är det som ni förstår inte direkt Einsteinklass på.

Så inatt hände det. La mig på kudden ganska tidigt (eftersom comhem helt fuckade upp igår och jag kunde inte se Liverpool-Toulouse). Somnade direkt och vaknade imorse några minuter innan klockan skulle ringa och kände "men ring nu då, jag är ju pigg".

Så innan många av er sett dagens ljus idag så hade jag käkat frukost, slängt i en tvättmaskin, bytt sängkläder, dammsugit och läst tidningen.

Antar att det är just det här som kallas dagsform.

1 kommentar:

Anonym sa...

men hur blir det inte senare på dagen när kroppen inser att den inte fått tillräckligt med sömn? jo just det, crash and burn!