onsdag 29 augusti 2007

Jonas Karlsson



Har TV:n på i bakgrunden när jag sitter och jobbar och följer idag noga Holm, Thörnblad, Kallur och Wissman. Tyvärr lyckades bara Wissman idag och det känns tungt men besvikelsen för det är inte lika stark som irritationen är kring Jonas Karlsson och hans sätt att höras i etern.

Karln är i vissa lägen lika ödmjuk som Tyson på fyllan och hånar sina bisittare Hård och Gärderud flera gånger om. Han är ibland som en tonåring som i en diskussion med sina föräldrar vet att han själv har fel men på grund av brist på mognad och självinsikt så vägrar han erkänna det.

Jag undrar vad Jacob Hård och Anders Gärderud pratar om när de tar en öl efter jobbet i Karlssons frånvaro...

På svt.se kan man läsa lite om Jonas, här kommer lite smaskig info:

- Ett utmärkande drag: Jag är faktiskt snällare än man tror.

- Yrkesbakgrund: Flyttade till Göteborg med ambitionen att bli läkare, men ändrade studieinriktning och började läsa mot journalist.

- Därför blev jag sportjournalist: Därför att jag insåg att det gick att livnära sig på en hobby.

Inga kommentarer: