måndag 10 mars 2008

Växjö

Helgen i Växjö var trevlig och faktiskt oväntad lugn. Det berodde nog på att Perra fick akut feberfrossa på lördag kväll och att Jonas hade match på söndag. På fredagskvällen testade vi i alla fall utelivet och började med ett besök på restaurang Båtsmannen. Riktigt bra mat, gott vin och gratis dessert tack vare kontakter inne i köket gjorde oss riktigt nöjda.

Lördagen började med lite planering inför EM-resan. Jonas och jag mötte upp Rasmus som ska med på resan och vi insåg att det är faktiskt bara 3 månader kvar innan det är dags att inkvarera sig här. Inte konstigt att man hoppade på stolen som ett barn som väntar på lördagsgodiset.

Kvällen spenderades hemma hos gamle stjärnan Ludwig Ernstsson där årets första grillning genomfördes. Mycket trevligt måste jag säga och inte heller helt tråkigt när vi senare testade spa-avdelningen i källaren.

FBK mot Frölunda i kvartsfinal - det kändes rätt givet. Vad som inte är givet är utgången, det känns vidöppet oavsett om jag tänker med hjärna eller hjärta.

Intercity vs X2000 - där vet jag vem som vinner i alla fall och då pratar jag inte fart.

Inga kommentarer: