måndag 27 oktober 2008

Sorg på Kastrup och bad i Budapest

Är på plats i Budapest sedan i lördags kväll. Är otroligt imponerad av staden så här långt måste jag säga. Men resan ner hit var tung. Byte i Köpenhamn och fyra timmars väntan där var jobbigt men det var inte lika jobbigt som beskedet att DIF inte klarade kontraktet i Superettan efter förlusten mot BP. Jag fick beskedet när jag klev av planet på Kastrup och det blev ett antal gravöl där vill jag lova.

Mina medresenärer kunde inte riktigt förstå min humörväxling eftersom det "bara handlade om fotboll". Men vi rödvita fans vet att det inte är så enkelt och för de som inte förstår är det inte heller värt att förklara. Men - ju längre ner man trycker en fjäder, ju högre hoppar den, så brukar jag säga när det är tungt och så tänker jag när det gäller DIF nu. Nu börjar vi om, laddar om och startar om. Uppåt och framåt!

Budapest ja... jo, är ju här för pokerturneringen EPT, men vi har hunnit med en del sedan vi kom hit i lördags. Här nedan kommer några bilder.

Igår besökte vi Szecény badet som är en av de största spainrättningarna i Europa och det första termalbadet i Budapest, byggdes redan 1913. Själva byggnaden ser ut som ett mindre palats och har 15 pooler varav 12 är termalbad. En helt otrolig upplevelse! Vi fick en hel dag inklusive en 30 minuters massage för hela 200 kronor :-)


1 kommentar:

Jonas sa...

Visst är det du som sitter i den vita mössan vid schackbordet?? Har du börjat träna??? Sly