torsdag 16 oktober 2008

Ofrivillig övernattning i Lund

De säger att om man inte går vilse så hittar man aldrig nya vägar. Igår hittade jag Lund.

SJ hade som de kan ha ibland lite svårt att ta folk dit de ska och mitt X2000 kom bara från Köpennhamn till Lund, inte längre än så. En skadad ledning gjorde det tydligen strömlöst och tåget ställdes in och det vara bara att hoppa på nästa tåg. Som gick morgonen därpå...

Så tack SJ - tack för att ni visade mig Lund. Jag hittade ett fint hotell, en underbar liten mysig stad med gränder och gågator, mysiga restauranger och pubar. Nu när jag sitter på tåget igen för en tidig morgonfärd mot Göteborg så är jag faktiskt lite glad för den där ledningen som gick av.

Lund - I love it. Vi ses igen.

1 kommentar:

dasniper14 sa...

för att inte nämna att lund e enkelriktad så de stackards studenterna inte ska bli påkörda ;)
men absolut så e lund mysigt, vad blev det för hotell o käk?