torsdag 20 december 2007

Kryckan

Som ni tidigare kunde läsa så var det några öl som slank ner i söndags på Score, vilket gav en rätt tung måndag. Men nog tjötat om det.

I söndags var Fredrik med på puben. Eftersom han för tillfället bara har en fungerade hälsena så hoppar han på kryckor. När vi efter några öl skulle bege oss hemåt i söndags så tyckte jag att det var en kul idé att fälla ner hans isdubbar på kryckorna, speciellt med tanke på att här i Göteborg finns ju varken snö eller is så långt man kan se. Vi skiljdes sen åt och jag tänkte inte mer på saken.

I pausen på matchen Frölunda-Färjestad i tisdags (alltså nästan 48h efter mitt tillgrepp) så står jag och Fredrik och tar en kaffe och jag slänger ur mig frågan om han märkte det där med isdubbarna. - Var det du säger han och berättar att han märkt det, på tisdag morgon! Först då hade han som han uttryckte det, märkt vissa "ojämnheter".

Så, jag vill ta chansen att rikta några ursäkter:

Fredriks flickvän Erika - jag vet ett ställe där vi kan köpa bra, billigt parkettgolv. Dessutom helt utan isdubbsmärken.

Gatukontoret - jag kan bistå med några timmar och lägga igen hålen i asfalten.

Fredrik - Akta dig bara för isen.

Inga kommentarer: