tisdag 8 januari 2008

Manligt vs kvinnligt

Min kära sambo gjorde igår ett litet experiment.

På väg ut på en promenad lyckades hon åstadkomma en liten grushög med sina gympadojor.

Hon sa då: - Bry dig inte om det där, jag tar upp det när jag kommer hem.

Japp tänkte jag såklart och sorterade genast in i mappen ”inget jag behöver bry mig om”.

När Madde sedan kom hem från promenaden låg grushögen prydligt kvar där för henne att ta rätt på. Precis som vi kom överens om!

När vi på kvällen låg i sängen för att sova sa Madde att hon inte riktigt förstod att jag inte hade tagit upp grushögen när hon hade gått eftersom det skulle hon ha gjort. Därför hade hon också poängterat flera gånger att hon skulle ta bort den så jag verkligen skulle komma ihåg att den låg där.

Slutsats: Vill ni verkligen att vi ska ta bort grushögen, säg det. Eller säg att ni inte tror vi kan få bort högen inom 15 sekunder så ska ni minsann få se på städning á la autobahn.

Inga kommentarer: