onsdag 2 januari 2008

Bra utgångsläge

Det känns som om jag kommit ur startblocken för 2008 riktigt bra och med fin fart. Här är några orsaker till att livet just nu känns lätt.

Kontraktet - Idag skrevs det under. Det för lägenheten i Amhult. Fyra rum i två våningar, 100 kvadrat med en grym uteplats, som gjord för grillfester in på småtimmarna. Avstånd till havet är 10 minuters promenad, inte fel det heller.

Hjuviks AIK - Fotbollsskorna har legat på hyllan ett par år nu och det kliar rejält. Hjuviks AIK ska starta herrlag den här säsongen och mitt intresse är anmält. Att det är cykelavstånd till träningen känns inte heller fel.

Kryssning - Nej, inga palmer och paraplydrinkar. Däremot marker och kort. 2 februari drar jag, Julle, Berga och Sebastian på PAFs pokerkryssning. En klonk där skulle ju inte precis göra 2008 till ett sämre år.

Milano - Årets fotbollsresa nummer 1 är bokad sedan länge. Med samma manskap som var i Barcelona i maj förra året så drar vi nu till Italien. 1-5 maj är vi borta och resan kröns med att se Milan-Inter på söndagen.

EM - Något oväntat blev det ytterligare en fotbollsresa i år. När Jonas frågade om jag ville följa han och hans två polare till Österrike i juni, se alla Sveriges matcher och dessutom bo här, så kunde jag ju bara inte säga nej. Ja Madde, jag ska kompensera detta på något sätt. Jag lovar.

Inga kommentarer: