tisdag 6 november 2007

Inavel

Färjestad är laget för mig när det gäller klubba och puck. Men även jag kan få nog ibland.

Läser om deras senaste organisationsförändring och får även se den här:


FBK kallas ibland för familjen pga deras förkärlek att inte värva några nya till organisationen som inte tillhört föreningen tidigare. Inget ska komma ut från Herrgården där klubben huserar sitt kansli. Men har det inte gått lite långt nu?

När man nu skaffat ny sportchef så blir det gamla marknadschefen och före detta spelaren Thomas Rundqvist. Ny klubbdirektör blir Håkan Loob.

Men sen får jag hopp när jag läser att Björn Eriksson, 32 år ska nyanställas som ekonomichef. Det verkar lovande! Men sekunden efter ser jag ju att det är den Björn Eriksson som en gång spelade i klubben. Han är dessutom lillebror till Claes Eriksson, gammal spelare och just nu assisterande tränare i klubben.

Läser vidare att om ett och ett halvt år ansluter också Jörgen Jönsson som assisterande sportchef. Ja, men då så...

Inga kommentarer: