fredag 9 november 2007

Det är mycket nu

Fredag och arbetsveckan är slut. Dags att varva ner, ta en kall pilsner och inte tänka på annat än vad som ska spisas för kvällen. Men just nu är det lite mycket annat i skallen.

Gör sista dagen på Sportingbet idag. Efter nästan två års jobb är det dags att lämna över och gå vidare. Känner inget vemod överhuvudtaget, bara glädje.

På måndag börjar ett nytt äventyr på Bwin i Stockholm. Ska bli grymt kul och en jäkla utmaning. Ett av världens största spelbolag, 300 pers på kontoret och arbetsuppgifter som får mig att småle.

Men mitt i allt detta är det även en flytt här i Göteborg på gång, ett byte av våra två lägenheter ska göras mot en större fyra ute i helt underbara Amhult. Där planerar jag redan för grillparty Deluxe till sommaren.

Så nu är det veckopendling Göteborg - Stockholm som gäller. Årskort på SJ är inhandlat och det är en underbar uppfinning måste jag medge. Det ä bara å åk.

Boendet i Stockholm är löst, men inte okomplicerat. Från söndag och november ut ska jag husera i en liten etta på Söder. Under december blir det en lägenhet i ett företagshotell på Sveavägen som Bwin hyrt och från januari blir det mitt eget lilla boende i Aspudden.

Så det är en del att tänka på nu. Men just nu tror jag ändå att jag ska ta och styra upp den där fredagsmiddagen, öppna en kall pilsner och andas ut.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: