fredag 12 september 2008

Lindholmstafetten

En liten rapport från stafetten igår!

Lindholmsstafetten kördes för andra året, förra året deltog 160 lag, igår var det hela 260 lag med. Jag körde ihop med Christer, en löparräv som bla sprungit Göteborgsvarvet 22 gånger i rad, så jag kände pressen att prestera. Kvällen bjöd på strålande sol och en fin bana längs vattnet och bra stämning.

Stafetten var 2,5 km x 4 och de flesta lag hade också 4 i varje lag, men vi kändes oss taggade och tog naturligtvis två sträckor var. Christer tog första och tredje och jag då den andra och sista. Det var lite lurigt på första varvet när man visste att man skulle in och vila ca 10 minuter och sen köra igen. Hade man bara haft en sträcka hade man kanske kunnat pressa på mer, så jag tog det lite lugnt på första varvet för att inte få syra och helt storkna andra varvet. I stafetten fick man också pris för bästa utklädnad och det visade sätta mig på ett mentalt test. För vad tänker du när du drar iväg på din första sträcka och förbi springer något jävla rymdmonster med slangar och skit hängandes överallt i ett rasande tempo. Det enda man tänker är att det där kan ju bara inte springa fortare än mig. Men det visade sig rätt att hålla sig kall, för några hundra meter bort hade monstret kraschat totalt...

Men iaf, det gick helt OK för oss, Emten Boys som vi kallade oss slutade på en hedrande 36:e plats med 44:17 som sluttid.

Kan även bjuda på sträcktiderna:

54 - Emten Boys - 00:10:54

34 - Emten Boys - 00:11:10

24 - Emten Boys - 00:11:07

31 - Emten Boys - 00:11:05

Tror det var Jonas som lyckades få en bild på mig i målgången också, som ni ser så är DIF-tröjan prydligt på!


1 kommentar:

Jonas sa...

Trodde jag skulle få se min enastående filmintervju, men tydligen duger det inte :)