torsdag 21 augusti 2008

Vegas baby!

Tabellen i Superettan är ingen munter läsning för oss med röd-vita hjärtan just nu. Inte en vinst sedan i maj och vad som verkar vara en mental kollaps. Vi får hoppas att fjolårets höstspurt kan upprepa sig.

Själv spurtar jag på som aldrig förr just nu. Julle har lyckats lura med mig till Las Vegas i början av december för att springa Las Vegas Marathon. Ja, för vissa iaf, jag kommer att nöja mig med halva distansen eftersom det samtidigt också går en halvmara. Det blir första gången i Vegas för mig, men jag märker redan hur det påverkar motivationen av träna. Kör nu enligt Anders Szalkais träningsprogam som är upplagt för att klara halvmaran på 1.45 och har skött mig så här långt. Vi får se hur det går i snöslasket i november. Vill ni följa alla fyra som ska med på resan och deras framfart så finns allt här!

En annan av veckans höjdpunkter är att systerdotter Clara ska inleda in fotbollskarriär på lördag. I Örgryte IS tröja! Har inte riktigt vant mig med röd-blått än, men det ska hur som helst bli grymt kul att se henne göra debut på lördag.

Inga kommentarer: