måndag 19 maj 2008

Nattliga funderingar

Hemkommen från London och sittandes här på nattkröken så tänkte jag rada upp en del funderingar jag haft i skallen under dagen.

Teknik

I dagens högteknologiska samhälle kan vi flyga till månen, transplantera vitala organ och klyva molekyler. Men att tillverka en högtalare för flygplan som inte tjuter världens jobbigaste ton så fort något ska sägas verkar omöjligt.

Flygplatsutbud

Vem köper egentligen en laptop på en flygplats? Stannade och tittade på en idag och tanken kom över mig. Ja, här måste jag ju köpa en laptop, för det verkar ju ultimat. Ingen tidspress alls och jävligt smidigt att få hjälp och support när nåt krånglar. Not.

Chickenrace

Det är samma visa varje gång. Du checkar in, går till din gate och sätter dig till rätta. När folk börjar gå på så sitter jag kvar. Man ser då hökarna som står längst fram i kön som gärna tar några löpsteg för att komma på först. Vad är grejen med det där? Vad tänker folk? Yes - jag kom in, först var jag också, vi kommer att landa först av alla nu! Samma visa när man landat, folk kastar sig upp ur stolen, tar tag i bagaget och börja köa. Vart ska ni? Idag blev herren innanför mig helt vansinnig när jag satt kvar trots att halva planet redan gått ut. Man såg svettpärlorna och hur han bara ville slita bort mig och springa för att komma ikapp ledartrojkan. Sen ser man samma idioter ändå stå vid bagagebandet och vänta.

Engelsk stil

Idag fick jag se nya delen av Heathrow, den som nyligen byggts på. Jag som alltid trott att engelsmännen bara har taskig smak för att de inte orkat renovera eller snygga till på typ 40 år. Men så är det tydligen inte eftersom när de har chansen att lägga in nytt så kör de samma stil som alltid. Det har ju alltid funkat, liksom deras kost, den är ju den bästa i världen. Not.

Inga kommentarer: